به فروشگاه پانی رزین خوش آمدید

تولید و فروش انواع اکسسوری برنجی و آلومینیوم و آهنی

کدام رزین برای کار و استفاده ی من مناسب است؟

اول از همه، این سوال در مورد خواص مواد است که یک رزین اپوکسی خاص را مشخص می کند. بنابراین شما باید بتوانید تخمین بزنید که چگونه رزین اپوکسی می تواند نیاز های شما را برآورده کند.

رزین های اپوکسی با ویسکوزیته کم / رزین رقیق- رزین چوب

هنگام برخورد با کلمه ویسکوزیته احتیاط لازم است: این اصطلاح غلظت مایعات را توصیف می کند.

بر این اساس، زمانی که یک مایع روان باشد، از ویسکوزیته کم صحبت می کنیم. بنابراین اگر به یک رزین مخصوص سیال نیاز دارید، باید یک رزین با ویسکوزیته پایین خریداری کنید. خاصیت قوام تقریباً آبکی می تواند برای برخی کاربردها بسیار مهم باشد، به عنوان مثال. اگر می خواهید حجم زیادی از رزین را در ارتفاع زیاد داخل قالب بریزید و یا برای ساخت کارهای رزینی که با چوب ترکیب میشود مثل میز های چوبی این نوع رزین به شما پیشنهاد میشود. همچنین برای قالبگیری و ریختن رزین در قالب های بزرگ هم این رزین به دلیل گرمای کمی که هنگام سخت شدن تولید میکند به شما پیشنهاد میشود.

با این حال، ویسکوزیته کم این گونه های رزین به این معنی است که آنها بسیار کند عمل میکنند. بنابراین باید برای فواصل زمانی طولانی تری برای مراحل بعدی برنامه ریزی کنید. اما در طول فرایند سخت شدن نیز زمان بسیار بیشتری دارید و استرس ندارید. از این گذشته، رزین اپوکسی با ویسکوزیته پایین معمولاً تنها پس از ۱۲ تا ۲۴ ساعت سخت می شود. از آنجایی که فرآیند تبدیل شیمیایی گرمازا بسیار کند است، گرمای نسبتا کمی آزاد می شود. بنابراین، بر خلاف رزین های اپوکسی با ویسکوزیته بالا یا با ویسکوزیته متوسط، لایه های ضخیم تر و مقادیر بیشتری از مواد را می توان بدون هیچ مشکلی در یک عملیات پردازش کرد.به دلیل رقیق بودن این نوع رزین اپوکسی نیاز به گرم کردن و حباب گیری زیادی ندارد.

رزین های اپوکسی با ویسکوزیته بالا / رزین های غلیظ- رزین زیورآلات

در مورد رزین های بسیار ویسکوز، قطعاً باید دستورالعمل های سازنده در مورد حداکثر ضخامت لایه یک مرحله کار را جدی بگیرید. در بسیاری از موارد، برای پردازش بدون مشکل نباید از ضخامت لایه ۱ تا ۲ سانتی متر بیشتر شود. رزین غلیظ بعد از سخت شدن تحدب بیشتری نسبت به سایر رزین ها ایجاد میکند و برای کاربردهایی که نیاز به برجستگی دارند این رزین پیشنهاد میشود. مثل ساخت زیورآلات

نکته: بالا آمدن و خروج حباب های هوا در مواد به دلیل قوام بسیار زیاد بسیار دشوار است.

رزین های اپوکسی با ویسکوزیته متوسط / رزین های نیمه رقیق- رزین آبستره

این رزین ها ، یکی از پرکاربرد ترین نوع رزین میباشد که تا ضخامت ۴ میل را میتواند در هر فرآیند بدون مشکل پردازش کند . از این رزین برای نقاشی و ساخت ظروف و تابلو های ژئودی یا قالب ها استفاده میشود. به دلیل گرانروی متوسطی که دارد انواع طرح ها را میتوانید با آن ایجاد کنید.

رزین های مختلف از نظر زمان ژل تایم چقدر با هم تفاوت دارند؟

محصولات با زمان کار نسبتاً کوتاه حدود ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت باید پس از حدود ۲۴ ساعت کاملاً خشک شوند.

محصولات با زمان کار تا ۱۲ ساعت امکان پردازش و اثرات پیچیده تری را فراهم می کنند، اما برای پخت کامل نیز تا ۱ هفته نیاز دارند.

نکات نگه داری از رزین و هاردنر

در جای تاریک نگهداری کنید

درب هردو ظرف را محکم کنیدکه هوا داخل بسته .

نکته مهم دیگری که درمورد نگه داری از آن باید رعایت شود نگهداری در محیط گرم و به دور ازهوای سرد است