به فروشگاه پانی رزین خوش آمدید

تولید و فروش انواع اکسسوری برنجی و آلومینیوم و آهنی

نکات ایمنی کار با رزین اپوکسی

اپوکسی ها تحت آزمایش های گسترده ای برای اثرات بهداشتی و محیطی قرار گرفته اند. در حالی که اپوکسی پخت شده بی اثر است و بعید است که هیچ خطری برای سلامتی ایجاد کند، برخی از رزین ها و هاردنر های مورد استفاده در فرآیند پخت ممکن است خواص خطرناکی از خود نشان دهند و می توانند اثرات تحریک کننده یا حساس کننده ایجاد کنند. سیستم های اپوکسی را می توان با رعایت اقدامات احتیاطی اولیه و پیروی از دستورالعمل های ایمنی خاص به صورت ایمن اداره کرد.

آیا رزین های اپوکسی سمی هستند؟

اپوکسی سخت شده سمی نیست. قرار گرفتن بیش از حد در معرض رزین ها و هاردنر ،ممکن است باعث تحریک چشم، بینی، گلو یا پوست و همچنین حساسیت های پوستی و آسم شود.

قرار گرفتن در معرض مواد افزودنی حلال در سیستم های رزین اپوکسی می تواند باعث سردرد، سرگیجه و گیجی شود. حلال هایی که از طریق پوست استنشاق یا جذب می شوند نیز می توانند بر سیستم عصبی مرکزی شما تأثیر بگذارند. استفاده از ماسک و دستکش در حین کار با رزین های اپوکسی می تواند به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض و اثرات بهداشتی مرتبط کمک کند

هر بار که با رزین اپوکسی کار می کنید، اقدامات حفاظتی زیر باید انجام شود:

از عینک های محافظ استفاده کنید

پوشیدن لباس های کهنه با آستین و شلوار بلند

در یک اتاق با تهویه مناسب کار کنید

از دستکش های سالم استفاده کنید

از ماسک تنفسی با فیلتر استفاده کنید

هنگام مخلوط کردن اجزا، ظرف را کاملاً تا لبه پر نکنید، در غیر این صورت هنگام مخلوط کردن، مخلوط به راحتی می تواند روی لبه بریزد.

تا زمانی که از این قوانین اساسی پیروی می کنید، هنگام کار با رزین اپوکسی نباید مشکل اساسی وجود داشته باشد.